Onderzoek & advies
Meetpoint Amsterdam heeft ervaring met het opzetten en uitvoeren van kwalitatieve (buurt)onderzoeken. We gaan altijd op zoek naar de juiste methoden en technieken om tot het beste resultaat te komen voor onze opdrachtgever.
Door continu op de hoogte te zijn van de meest recente maatschappelijke ontwikkeling is Meetpoint Amsterdam constant in ontwikkeling. Dit is voor ons een belangrijke pijler voor het leveren van het beste resultaat. Afhankelijk van jullie doel bepalen we welke onderzoeksmethode goed past om tot het beste resultaat te komen. Bij ons staat persoonlijk contact met de doelgroep centraal waarbij wij écht het gesprek aangaan met individuen. Het resultaat hiervan? We komen tot het kern van het probleem en stellen onze klant in staat om hier een verbetertraject op te starten.
Kwalitatief onderzoek
Een wetenschappelijke onderzoeksmethode waarbij niet-numerieke gegevens verzameld worden. Hierbij wordt de nadruk gegeven op betekenisgeving waarbij het perspectief van de geïnterviewde centraal staat. Door betekenis te geven aan de uitspraken van de geïnterviewde begrijpen we waarom iemand doet wat hij/zij doet. Door deze methode toe te passen achterhaal je de behoeftes en verwachtingen van je doelgroep.
Ons meest gebruikte kwalitatief onderzoeksmethode is het houden van diepte interviews en groepsinterviews. De interviews duren meestal een halfuur tot een uur. Dit combineren wij in de meeste gevallen met een veldonderzoek om gevoel te krijgen bij de context waarin de geïnterviewde zich bevindt. Na afloop van het gesprek worden de interviews geanalyseerd en wordt er een advies geschreven.
Â